sobota, 4 kwietnia 2015

Króliczki wielkanocne - DIY

Muszę przyznać, że czas naprawdę bardzo szybko leci. Mam wrażenie, że Boże Narodzenie było wczoraj, a dzisiaj mamy już Wielką Sobotę. Święta Bożego Narodzenia kojarzą mi się z choinkami, piernikami, zapachem mandarynek, lampkami, mikołajem itp, natomiast święta Wielkanocne kojarzą mi się z urodzinami, ponieważ zazwyczaj wtedy mi wypadają. Jak nie mi, to mojemu rodzeństwu.
Śmiesznie się składa, bo moja najmłodsza siostra urodziła się 6 kwietnia, średnia 10 kwietnia, a ja 9 kwietnia. W tym roku Lenka (najmłodsza) kończy 2 latka w drugi dzień świąt. Ja natomiast tuż po świętach 18 lat!
Pogoda niestety nie jest taka jaką byśmy wszyscy chcieli, chociaż muszę przyznać, że u mnie dzisiaj po raz pierwszy od ponad tygodnia, było ładnie. Pisząc ładnie mam na myśli, że nie padało i świeciło słońce, chociaż mogłoby być trochę cieplej, ale jak to się mówi - kwiecień plecień poprzeplata, trochę zimy, trochę lata. Z utęsknieniem czekałam na tą przerwę. Bardzo jej potrzebowała. W końcu trochę więcej wolnego, przede wszystkim dla siebie.

Nawiązując do tematu posta. Kilka dni temu moja mama znalazła w jednej z gazet ciekawy sposób na przyozdobienie stołu wielkanocnego, mianowicie w króliczki z serwetek. Dzisiaj postanowiłam z nią spróbować je zrobić i myślę, że wyszły nam takie jak powinny wyjść. Pomyślałam, że wam je pokaże, ponieważ jest to naprawdę świetny, łatwy i szybki sposób na to, aby stół się lepiej prezentował.




ZRÓB TO SAM!

1. Kwadratową serwetkę z papieru lub materiału złóż tak, aby powstał prostokąt. Potem jeszcze raz złóż ją wzdłuż na pół.



2. Prawą i lewą część zagnij ukośnie wzdłuż środkowej linii.




3. Odegnij prawy i lewy dolny róg do środka, tak by powstał kwadrat.




4. Złóż prawą i lewą część serwetki do środka, by dolne boki stykały się ze środkową linią.




5. Odwróć serwetkę na drugą stronę, uszami do góry. Zegnij dolny róg do góry. Podnieś całą serwetkę. Przytrzymaj kciukiem i z tyłu załóż prawy dolny róg w kieszonkę lewego. Uformuj palcami uszy i udekoruj kwiatkami np. stokrotkami.



Efekt końcowy : 





Z racji, że najprawdopodobniej podczas świąt nie dodam już żadnego posta, chciałabym wam życzyć wesołych świąt, spędzonych w gronie najbliższych, smacznego jajka i mokrego dyngusa!







A wam co się kojarzy ze świętami Wielkanocnymi? 


10 komentarzy:

  1. Wszystkiego najlepszego dla Ciebie i Lenki!
    Zajączki wyglądają bardzo efektownie! Wesołych świąt!
    Jeśli masz chwilkę to byłabym wdzięczna za kliki w serduszka w poście u mnie :D
    kingas1blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. wesołych świąt :*
    świetne DIY :*
    może zajrzysz?
    +obserwuje
    gabrielle-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pomysłowe, szkoda ze ja nie mam takich talentów :(

    Zapraszam także do siebie - http://jolkens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojej,ale to świetnie wygląda.Super DIY,takiego jeszcze nie spotkałam ;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Faajny post! :D
    Szkoda, że znalałam do Ciebie link w otchłaniach facebook'a dopiero teraz :p Sama chętnie zrobiłabym kilka takich zajączków... Ale nic, zawsze można spróbować w przyszłym roku, prawda? ;)

    Ogólnie, Twój blog podoba mi się pod względem stylistycznym. Nie ma tu brakujących przecinków, literówek czy niedociśniętych spacji, co często się zdarza ;)

    Co prawda, nie przepadam za blogami, na których jest coś innego niż opowiadania, ale czasami na takowe zglądam, więc może jeszcze kiedyś mnie tu zobaczysz ;)

    Chciałabyś zajrzeć i poczytać? ;)
    aravaena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. mi najbardziej kojarzę się jajka ^^ takie typowe, i ozdoba, i jedzonko
    super pomysł, z tymi spineczkami/klipsikami jeszcze lepiej :)
    Opowiastki Prawdziwe (klik)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ślicznie to wygląda. :D
    Zapraszam do mnie :D http://aguuublog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. genialny pomysł :D
    może obserwujemy?

    Zapraszam: http://velina-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety już po świętach więc raczej się nie przyda ale pomysł sam w sobie- świetny! :)

    alexshia-a.blogspot.com | pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń